Terminale serieusheid, klanten-trauma’s, neo-fobie en commerciële staar zijn volgens Richard Bordes de grootste struikelblokken voor elke organisatie. In deze tijden van digitalisering en Social Media komen deze nog harder aan en houden ze het echte succes op afstand. Vanuit visie en motivatie schudt hij met een ander geluid de boel op.
Richard Bordes noemt zichzelf Lawaaimaker. Niet vanwege het lawaai maar juist vanwege de effecten die het teweeg kan brengen. Zonder lawaai wordt niemand wakker, ontstaat geen verandering en worden slechts de gebaande paden belopen.
Richard Bordes’ visie en blik de op de continu veranderende wereld om ons heen gebruikt hij tevens in zijn marketing- en communicatie-adviezen. Hij heeft uitgebreide ervaring op het gebied van marketing en commercie binnen de Nederlandse ICT- en telecomsector. Zo maakte hij hands-on vele veranderingen mee en stond aan de wieg van vele succesvolle toepassingen die nu een onlosmakelijk onderdeel van jouw leven zijn.
Door zijn beeldende wijze van vertellen, waarbij hij met herkenbare verhalen de vinger op de zere plek weet te leggen en vooroordelen weet weg te nemen, heeft deze lawaaimaker al velen weten te boeien en op andere gedachten weten te brengen. En dat altijd met een verrassende titel én een onverwachte twist. Zo is hij ook in 2011 geëindigd bij de “33 meest eigenzinnige columnisten van Nederland” en in 2015 de meest kwalitatieve Marketing Blogger van Nederland.
“Social Media – Netwerken aan de Stamtafel”
In januari 2013 heeft Richard, in samenwerking met de MKB Servicedesk, zijn Social Media Boek “Ondernemen aan de Stamtafel” uitgebracht. Vanuit visie en motivatie bespreekt Richard Bordes hierin de Do’s and Don’ts binnen Social Media. Zijn focus ligt nu vooral op het zakelijke gebruik van LinkedIn en hij mag zich ook officieel LinkedIn Ambassadeur noemen.
Heldere Visie
Door een duidelijke analyse en heldere visie gaat hij in op de vele ontwikkelingen van deze nieuwe manier van communiceren. Juist voor een verhaal met een ander geluid bent u bij hem aan het juiste adres. Daarbij is Richard door zijn scherpte en humor de accelerator om deelnemers aan een seminar, discussie of panel uit hun schulp te halen. Mede daarom is hij ook een graag geziene presentator van bijvoorbeeld het MSP Cafe, Paddls Round Tables en TeamsTime.